Raya 2017 | Malam Raya di Batu 14, Kajang

Wednesday, August 2, 2017
Assalamualakum 💟

Tahun ni giliran beraya di Bangi. Kami buat giliran beraya ikut tahun. Tapi keluarga in law pun tak beraya di Penang, untuk pertama kalinya family in law belah ayah mertua buat gathering pagi raya. Setelah bertahun-tahun mereka tak berkumpul sebab ramai adik-beradik dah tiada. Jadi tahun ni ada kelainan lah sikit. Keluarga in law sebelah ayah mertua memang besar dan memang asalnya dari Kajang.



Kalau suami cerita zaman dia kecil dulu banyak kenangan lah duduk di Batu 14 ni. Maklumlah, seluruh keluarga duduk satu kawasan, dengan atok dan nenek. Pergi sekolah pula kalau satu bas penuh saudara sendiri. Wa sendiri dapat bayangkan, hari-hari meriah dan biasa berkumpul dengan saudara-mara. Jamuan makan ni sentiasa ada tu yang seronok. Balik sekolah main bolah dekat padang. Padang sendiri pula, tanah arwah atok & nenek memang besar! 

Bestkan ada kampung di tengah bandar, tapi sayang sebab ramai orang tua dah tiada, anak-anak pula dah ada keluarga sendiri dah tak duduk disitu lagi. Sama juga macam kampung sebelah ayah Wa, kini jadi tinggalan saja. Teringat kenangan masa kecil kat sana. 




Esok pagi raya, akan berkumpul di sini dulu lepas solat raya. Harap dapat berkumpul seperti ini setiap tahun, dapat eratkan hubungan keluarga 😉


No comments:

Post a Comment

@instagram

Latest Instagrams